Zdrowie

Gdy zauważysz u siebie poniższe symptomy. Koniecznie musisz schudnąć!

Zazwyczaj odczyty wskaźnika masy ciała (BMI) są wykorzystywane do ustalenia, czy dana osoba ma nadwagę czy otyłość. Jednak BMI mogą nie zawsze być dokładne. Zdaniem ekspertów istnieje pięć innych znaków, które mogą wskazywać, że nadszedł czas, aby schudnąć.

1.Obwód tali

Rozmiar talii jest najlepszym sposobem na stwierdzenie, czy masz zdrową wagę. Obwód talii większy niż 88 cm u kobiet i większy niż 101 cm u mężczyzn wskazuje na stan nadwagi. Aby określić rozmiar talii, wystarczy zwykły centymetr. Aby go użyć, umieść go na górnej części kości biodrowej, owijając wokół ciała i wyrównaj z pępkiem.

Ta metoda może również pomóc w określeniu ryzyka wystąpienia innych chorób. Obwód talii powyżej tych liczb sugeruje nadmierny tłuszcz z brzucha, który jest niebezpiecznym rodzajem tłuszczu otaczającego ważne narządy. Może to zwiększać ryzyko wystąpienia cukrzycy, wysokiego poziomu cholesterolu, wysokiego ciśnienia krwi i zespołu metabolicznego.

2.Chrapanie

Nadmierne chrapanie jest również znakiem, że musisz schudnąć. Kiedy twoje ciało gromadzi tłuszcz na szyi, może zwężać drogi oddechowe, co prowadzi do płytkiego oddychania lub jego przerw w oddychaniu. Chrapanie często jest również oznaką bezdechu sennego, który powoduje, że podczas snu wstrzymujemy oddech po chwili (czasem dłuższej) ponownie go nabieramy.

3.Częsta zgaga

Większość osób z nadwagą i otyłością doświadcza zgagi lub refluksu (cofanie się treści żołądkowej). Ten stan powoduje bolesne pieczenie w klatce piersiowej lub gardle. Występuje, gdy kwas żołądkowy wraca do przełyku. Jeśli zgaga występuje więcej niż dwa razy w tygodniu, może występować choroba refluksowa przełyku (GERD). Zmiany masy ciała, nawet nieznaczne, mogą prowadzić do większej refluksu .

 

4.Ból stawów.

Otyłość jest czynnikiem ryzyka zapalenia kości i stawów. Ten stan powoduje pogorszenie stawów, ból, zmniejszoną ruchomość stawów i niższą jakość życia. Jeśli odczuwasz ból stawów lub kolana, mogą wystąpić oznaki problemu z wagą.

5.Przewlekłe zmęczenie

Dodatkowa waga wywiera dodatkowy nacisk na narządy, takie jak płuca. Nadwaga powoduje również przewlekłe stany zapalne, szczególnie w drogach oddechowych, utrudniając oddychanie. Jeśli proste czynności, takie jak sprzątanie pokoju, prowadzą do trudności w oddychaniu, duszności lub zmęczenia, możesz mieć problemy z nadwagą. Podobnie osoby z nadwagą i otyłością mają większe ryzyko rozwoju astmy.

Kobieta

Dlaczego warto obserwować swoją wagę i co powoduje jej przyrost?

Utrzymanie zdrowej wagi jest niezbędne dla dobrego zdrowia. Może obniżyć ryzyko chorób serca, udaru mózgu, cukrzycy i wysokiego ciśnienia krwi. Ponadto może również obniżyć ryzyko wielu różnych nowotworów.

Istnieje wiele czynników, które wpływają na twoją wagę. Po pierwsze, ilość i jakość żywności w diecie ma duży wpływ na wagę. Mocno przetworzona żywność, słodzone cukrem, wysokotłuszczowe fast-foody nie zawierają składników odżywczych i promują przyrost masy ciała. Ponadto powodują głód lub uzależnienie, co powoduje, że jesz ich więcej. (Powiązane: Wskaźniki otyłości podwoją się na całym świecie, ponieważ coraz więcej krajów przyjmuje amerykańskie styl życia typu fast food).

Siedzenie w pozycji siedzącej zwiększa również ryzyko otyłości. Aktywność fizyczna jest kluczowym elementem kontroli wagi i zdrowia. Oprócz zmniejszenia ryzyka otyłości, ćwiczenia mogą obniżyć ryzyko rozwoju chorób serca, niektórych rodzajów raka i innych przewlekłych dolegliwości.

Inną przyczyną przyrostu masy ciała jest brak snu. Badania sugerują, że istnieje związek między ilością snu a masą osoby. Ogólnie rzecz biorąc, dzieci i dorośli, którym brakuje snu, zwykle ważą więcej niż ci, którzy mają wystarczającą ilość snu. Może to być spowodowane tym, że osoby pozbawione snu mogą być zbyt zmęczone, aby ćwiczyć lub mogą spożywać więcej kalorii, ponieważ czas snu jest skrócony a czas na możliwość podjadania wydłużony. Niedobór snu zakłóca także równowagę kluczowych hormonów kontrolujących apetyt.