Chlebek bezglutenowy
Kuchnia

Bardzo lekki chlebek bezglutenowy

Mam dla was kolejny świetny przepis na chlebek bezglutenowy. Ta alternatywna forma pieczywa zaskoczyła mnie swoim smakiem, lekkością i możliwości wykorzystania, do kanapek, hamburgerów, na słodko, na słano itp. Znakomite źródło białka, dla osób na diecie ketogenicznej idealne. Przepis jest banalnie prosty, tylko 3 składniki, można bardzo szybko przyrządzić rano na śniadanie. Albo upiec trochę więcej i przechowywać w lodówce.

Białko w naszej diecie jest niezmiernie ważne, jego niedobory skutkują min. obniżeniem odporności i brakiem regeneracji po treningowej, białko to podstawowy budulec naszych mięśni. Na diecie redukcyjnej powinniśmy spożywać około 1,2g białka na kg masy ciała. Darmowa dietę redukcyjną z dokładnym opisem kaloryczności i stosunku białek do węglowodanów znajdziecie TU

Składniki na chlebek bezglutenowy:

  • 3 jajka
  • 150g serka naturalnego (u mnie Bieluch)
  • szczypta sody i soli

Przygotowanie:

Białka oddzielamy od żółtek, ubijamy na sztywną pianę, ze szczyptą sody i soli.  Żółtka łączymy z serkiem, następnie powoli dodajemy do białka, delikatnie mieszamy. Nakładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 150 stopni przez 20 min. Prawda że banalnie prosty 🙂

 

Jeden komentarz