Kuchnia,  Witaminy,  Zdrowie

Bardzo prosty chleb z ziaren

Dziś mam dla was przepis na bardzo prosty chleb z ziaren. Przepis możecie zobaczyć na poniższym filmie.

 

Ten pyszny chleb z ziaren to znakomita alternatywa dla tradycyjnego pieczywa. Należy pamiętać że użyta do wypieku ziarna to znakomite źródło błonnika i wielu substancji odżywczych.

Płatki owsiane

Dzięki dużej zawartości błonnika są znakomitym pokarmem dla zdrowia naszych jelit. Ponadto  są bardzo dobrym źródłem witaminy B1B5 oraz E.  Tiamina (wit. B1) jest szczególnie ważna dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Wpływa pozytywnie na zdolność koncentracji, lepszy sen oraz pamięć.

Zawierają także substancje mineralne typu:

Siemię lniane

To przede wszystkim znakomite źródło kwasów omega 3. Ponadto wapnia, magnezu, fosforu, miedzi, cynku i witamin: C, E, B1, B2, B5, B6 oraz kwasu foliowego. Duża zawartość błonnika pokarmowego.

W siemieniu lnianym znajduje się też duża ilość lignanów – związków o działaniu antyoksydacyjnym i działającym jako fitoestrogeny – substancje roślinne podobne swoją budową do hormonów estrogenów. Siemię lniane ma około 800 razy większą ilość lignanów w porównaniu z innymi źródłami roślinnymi!

Nasiona słonecznika

Pestki słonecznika, mimo niewielkich rozmiarów, obfitują w cenne dla organizmu ludzkiego witaminy, minerały oraz tłuszcze, dzięki czemu wykazują prozdrowotny wpływ na cały ustrój. Regularne spożywanie ziarenek może mieć korzystny wpływ na ogólne zdrowie fizyczne oraz psychiczne, a dodatkowo przyczyniać się do poprawy samopoczucia.

Chleb z ziaren to idealna i szybka alternatywa dla tradycyjnego pieczywa. Dodatkowo robi się go naprawdę bardzo szybko.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *